Social Media für den Beruf: Strategisches Networking mit LinkedIn, Xing und Twitter // Social Media for the Career: Strategic Networking with LinkedIn, Xing and Twitter

Kategorie: Promovieren , International HoMe | Art: Web-Seminar

[English version below]

Dieser Workshop vermittelt den Teilnehmenden einen Überblick über die Networkingmöglichkeiten für den Beruf auf Plattformen wie LinkedIn, Xing und Twitter. Es werden die unterschiedlichen Netiquetten und Kulturen auf den jeweiligen Plattformen besprochen sowie Tools zur Vereinfachung der Nutzung behandelt. Die Veranstaltung baut auf dem Workshop vom 14.11.22 auf, kann aber auch einzeln besucht werden.

Die Referentin Maia George ist mehrsprachig und reisend aufgewachsen. Sie hat Philosophie und Politikwissenschaft in Jena studiert und ist Mitglied der Auswahlkommission für fortgeschrittene Studierende bei der renommierten Studienstiftung des deutschen Volkes. Zurzeit schließt sie ihre Promotion ab und bildet sich im Bereich des Wissenschaftsmarketings an der TU Berlin weiter.

Bitte melden Sie sich bis zum 04.11.22 für diesen Workshop an.

Nach der Anmeldung erhalten Sie den Zugangslink. Für Fragen und die Anmeldung wenden Sie sich bitte an das Projektteam von International HoMe:
international.home@hs-merseburg.de
+49 (0) 3461 462993

This workshop provides participants with an overview of professional networking opportunities on platforms such as LinkedIn, Xing and Twitter. The different netiquettes and cultures on each platform will be discussed, as well as tools to make it easier to use. The event builds on the workshop held on 14 Nov 2022, but can also be attended separately.

The speaker Maia George grew up multilingual and travelling. She studied philosophy and political science in Jena and is a member of the selection committee for advanced students at the prestigious German National Academic Foundation. She is currently completing her PhD and continuing her education in science marketing at the TU Berlin.

Please register for this workshop by 04 November 2022.

After registration you will receive the access link. For questions and registration, please contact the International HoMe project team:

international.home@hs-merseburg.de
+49 (0) 3461 462993